• Extra informatie over bestellen bij Asian Food Lovers

Extra informatie omtrent COVID-19


Op deze pagina vind je alle informatie betreft de maatregelen die Asian Food Lovers heeft genomen in de strijd tegen Corona en de gevolgen voor jou.

Aan al onze Food Lovers:


Hi Food Lovers!


Het coronavirus (COVID-19) heeft ons momenteel allemaal in haar greep. Wereldwijd staat alles op z’n kop en nu mensen geadviseerd wordt binnen te blijven, heeft online shoppen een enorme vlucht genomen. Bij Asian Food Lovers merken we dit ook, momenteel verdrinken wij letterlijk in het aantal bestellingen. Wij vinden het supertof dat jullie massaal bij ons bestellen! Echter, kunnen wij deze grote hoeveelheden momenteel niet aan. Wij kunnen hierdoor niet de service leveren die jullie doorgaans van ons gewend zijn.

Bij Asian Food Lovers nemen we de maatregelen van het RIVM en de overheid erg serieus en volgen deze op om kwaliteit te waarborgen voor onze klanten.

In het kort betekent dit voor jou:

  • Bestellingen worden enkele dagen later dan normaal geleverd;
  • Meerdere producten zijn momenteel niet leverbaar;
  • Het verwerken van retouren en terugbetalingen duurt langer dan normaal;
  • De reactie op E-mail, Whatsapp en Facebook berichten duurt langer dan normaal.

Voor updates, veel gestelde vragen en meer informatie omtrent je bestelling en andere zaken kun je terecht op deze pagina. Onze excuses voor het ongemak! Ons team doet keihard z’n best om je bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Wij hopen op je begrip.

Let allemaal goed op elkaar en blijf gezond! Binnenkort kunnen wij onze liefde voor food weer delen met zijn allen!

Met vriendelijke groet,

Asian Food Lovers

Belangrijke Updates

Maatregelen PostNL

Onze partner PostNL heeft laten weten maatregelen te hebben getroffen die betrekking hebben op het afleveren van pakketten:

  • De bezorger tekent na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. De ontvanger wordt gevraagd om de laatste 3 tekens van het legitimatiebewijs te noteren in het handtekeningsveld;
  • Verruiming van dagelijkse bezorgtijd en andere maatregelen voor de bezorgers.

  • Kortom, houd er rekening mee dat er extra vertraging kan oplopen zodra je pakket ons magazijn verlaten heeft!

    Valse berichtgeving in omloop betreft je pakket

    Zojuist hebben wij vernomen dat er valse SMS berichten verstuurd worden naar o.a. onze klanten in Nederland die wachten op hun pakket.

    In het bericht wordt gevraagd om €1,- extra verzendkosten te betalen om het pakket alsnog te ontvangen omdat deze vast staat in een distributiecentrum. Je kunt dit bericht herkennen aan het bijbehorende pakketnummer dat begint met: NL…

    Wij (Asian Food Lovers) alsook onze partners (PostNL & DHL) zullen jou nooit vragen om extra betaling via e-mail of SMS. Uitsluitend klanten die hebben gekozen voor ‘achteraf betalen’ krijgen een melding van KLARNA na het plaatsen van een bestelling.

    Je kunt de status van je pakket opzoeken met de track & trace code die wij sturen zodra je bestelling ons magazijn heeft verlaten. Deze code begint doorgaans met: 3STL…

    Maatregelen Asian Food Lovers

    Vanwege enorme drukte hebben wij onze voorwaarden gewijzigd omdat wij de nodige maatregelen hebben getroffen omtrent COVID-19. In het kort. Betekent dit dat:

  • Bestellingen meerdere dagen vertraagd zijn;
  • Meerdere producten niet meer leverbaar zijn;
  • Het verwerken van retouren en terugbetalingen hiervan langer duren dan normaal;
  • E-mail, Whatsapp en Facebook berichten later beantwoord worden.

  • Veelgestelde vragen

    Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

    Gezien de huidige situatie kan het tot wel 5 werkdagen duren voordat je bestelling klaar is voor verzending. Ons magazijn doet ons uiterste best om elke order zo goed en zo snel mogelijk te verzamelen en keurig in te pakken!

    Wanneer krijg ik antwoord op mijn e-mail?

    Door de toename van het aantal mailtjes en telefoontjes kan het langer duren voordat een e-mail beantwoord kan worden. Wij streven ernaar om binnen 48 uur je e-mail te beantwoorden.

    Ik probeer jullie telefonisch te bereiken, echter krijg ik niemand te pakken. Hoe kan dit?

    Dankzij de huidige situatie is het telefoonverkeer enorm toegenomen. Onze klantenservice afdeling wordt overspoelt met vragen. Het kan zijn dat onze telefoonlijnen in gebruik zijn. Wij vragen je vriendelijk om op een ander tijdstip te bellen of ons een mailtje te sturen.

    Ik heb nog geen bevestigings e-mail ontvangen?

    Wanneer een bestelling binnenkomt gaat deze door 2 fases heen. De ‘verzamelfase’ en de ‘inpakfase’. Zodra de order de eerst scan krijgt in de verzamelfase dan krijgt de klant een bestelbevestiging. Zodra het pakket gereedstaat voor verzending krijgt deze opnieuw een scan waarbij de klant wordt voorzien van een Track & Trace via email.

    Ik heb nog geen track & trace code ontvangen?

    De track & trace wordt pas verzonden zodra het pakket klaar is om verzonden te worden. Het kan voorkomen dat er enige tijd tussen bestellen en verzenden zit.

    Kan ik mijn bestelling tussentijds veranderen?

    Helaas mogen wij vanwege privacy redenen geen bestellingen meer aanpassen. Heb je nog geen bestelbevestiging ontvangen? Dan kan jouw order geannuleerd worden en raden wij je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen.

    Ik heb producten ontvangen die ik niet besteld heb, wat kan ik doen?

    Wat vervelend! Vanwege de drukte sluiten wij niet uit dat er een foutje kan worden gemaakt. Geen paniek! Wij lossen deze fouten altijd via een correcte manier op. Het kan zijn dat we je voorzien van een retourlabel om iets terug te sturen, en voorzien jou altijd van de bestelde producten(mits deze nog op voorraad zijn).

    Ik heb een e-mail gekregen met daarin het bericht dat mijn pakket vast staat in het distributie centrum, klopt dit?

    Kijk uit voor valse berichtgeving. Probeer bij twijfel eerst ons te bellen of een van onze partners alvorens je in gaat op een vreemd bericht. Wij zullen jou nooit via SMS of e-mail vragen voor een extra betaling. Vertrouw je het niet? Bel dan even!

    Menu